Wanita ini Tak Pernah Sholat, Hingga Meninggalnya Saat Berdandan, yang Terjadi Pada Jasadnya Sungguh Menakutkan



Allah Menunjukkan Bukti Atas Apa yang Ia Janjikan Kepada Orang-orang yang Fasik

Sebuah kisah nyata yang menunjukkan betapa Allah tak pernah main-main dengan apa yang telah Ia firmankan kepada umat manusia, Subhanallah yang terjadi pada jasad wanita ini sungguh mengejudkan..

Rekan saya berkata kepada saya, “Saya digunakan untuk menguburkan mayat masyarakat tempatan. Salah seorang daripada keluarga saya memanggil saya untuk mengebumikan ibu bapanya. Saya pergi ke tanah perkuburan dan saya menunggu di tempat mandi mayat.

Di sana saya melihat empat perempuan yang berlarutan berlari dari mandi. Saya tidak bertanya karena mereka keluar dari sana karena bukan perniagaan saya.

Beberapa menit kemudian, wanita yang memandikan mayat itu keluar dan meminta saya untuk membantunya membasuh mayatnya. Aku katakan kepadanya, ‘Ini tidak boleh, karena tidak halal bagi seorang lelaki melihat aurat wanita.’ Tetapi ia mengemukakan alasannya bahawa jenazah wanita yang satu ini sangat besar.

Kemudian perempuan itu masuk dan mandi mayat itu. Apabila dia selesai, dia memanggil kami untuk membawa jenazah. Karena mayat itu terlalu berat, kami berjumlah sebelas orang masuk ke dalam untuk mengambilnya. Selepas tiba di tanah perkuburan.

BACA JUGA : Relokasi Kubur, Tengkorak dan Kapas Jasad ini Begitu Wangi, MasyaAllah

Kami membuka lubang masuk dan kami menurunkannya dari bahu kami. Tetapi tiba-tiba tubuhnya menjadi longgar dan jatuh ke dalam dan kita tidak dapat menangkapnya sehingga saya mendengar dari keributan tulangnya yang pecah ketika tubuhnya jatuh. Saya melihat ke dalam kain kafan sedikit terbuka supaya kelihatan seperti aurat. Saya segera melompat ke mayat dan menutup aurat.

Kemudian dengan kesukaran saya menyeretnya ke arah Kiblat dan saya membuka kain kafan di muka. Saya melihat pemandangan yang pelik. Matanya luas dan hitam. Saya ketakutan dan segera naik dengan tidak melihat kembali lagi.

Ketika saya pulang ke rumah, saya menelefon salah seorang anak orang yang mati. Dia bersumpah untuk memberitahu saya apa yang terjadi ketika dia meletakkan tubuhnya di kubur. Saya cuba mengelak, tetapi dia terus menolak saya sehingga akhirnya terpaksa menceritakannya. Ia berkata, “ustaz, ketika anda melihat kami bergegas keluar karena kami melihat wajah ibu kami menghitam, karena ibu kami tidak pernah sekalipun melaksanakan solat dan meninggal dalam keadaan berdandan.”

Kisah nyata ini menegaskan bahawa Allah SWT menghendaki agar sebahagian hamba-Nya melihat bekas Su’ul khatimah hamba-Nya yang derhaka agar menjadi pelajaran bagi yang masih hidup. Ini sememangnya merupakan pelajaran untuk orang pintar.
Top