Kisah Menyentuh Hati, Imam Besar dan Istri "Mengahadap Ilahi" Bersama Semasa Tidur

Komentar

Gambar dari grid.id

Kisah nyata sebagai bukti bawa ada yang "setia hingga ujung nyawa".

Patut dicontoh buat para suami istri jaman sekarang, seiring maraknya perselingkuhan.

Seorang imam besar sekaligus istri meninggal bersamaan semasa tidur. Subhanallah,..

اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِلَيْهِ رَاجِعُوْنَ

“Pagi ini kami menerima khabar berita dari pasukan SPJM Negeri Johor memaklumkan bahwa Imam Besar Masjid Jamek Simpang Renggam Imam Hj Bera bin Madiran & isteri Hjh. Maimunah telah kembali ke Rahmatullah pagi ini.

Suami dan isteri ini dikatakan meningga dunia saat mereka sedang tidur setelah anak pasangan ini heran karena mereka tidak bangun untuk menunaikan solat Subuh di masjid seperti kebiasaannya.



Seperti yang dilansir oleh myinfomaya.com, malam tadi Imam Hj. Bera sempat memimpin solat jemaah Maghrib & Isyak di masjidnya dan tiada siapa menyangka itulah solat jamaah pimpinannya yang terakhir. Subhanallah..

Beliau dikatakan menghidap penyakit kencing manis dan arwah isterinya pula menghidap kanker limfoma. Semoga Allah swt mengurniakan keduanya Husnul Khotimah dan ditempatkan dalam kalangan mereka yang beriman. Aamiin.

Baca Juga : Mengaku Nabi dan Jual Tiket Masuk Surga Seharga Rp 2 Juta, Ini Fakta Tentang Abdul Muhjib

Sungguh indah detik kematian mereka. Boleh dikatakan inilah bukti ‘Setia Hingga Ke Hujung Nyawa’.

Insya’Allah, kami menantikan perkembangan berita lanjut dari pasukan SPJM Johor dari semasa ke semasa. Teruskan menyokong SPJ Malaysia dan jemput Like FB Skuad Pengurusan Jenazah – SPJ Malaysia.”.
Top