Menikah Baru Tiga Minggu, Suami Wanita ini Meninggal, Curhatannya di Medsos Sangat Mengharukan


Masa-masa di awal pernikahan memang waktu yang indah yang dirasakan oleh pasangan baru. Mereka pasti akan selalu ingin menghabiskan waktu bersama-sama. Apalagi, banyak juga yang langsung melakukan honeymoon sesaat melangsungkan pernikahan. Rasa cinta terhadap satu sama lain masih terasa erat diantara pasangan yang sedang hangat-hangatnya.

Tapi sungguh sayang, masa-masa indah itu hanya dirasakan sementara oleh wanita cantik asal Malaysia ini.

Wanita bernama Syahida ini harus kehilangan suaminya yang baru meminangnya tiga minggu sebelum pergi untuk selama-lamanya. Dalam akun instagram pribadinya, @syahidasamsul, ia mengunggah foto-foto suaminya yang diketahui bernama Mohd Syahmi Mohd Shafee.

Dilansir dari Baruaja, Shafee meninggal dunia setelah mobilnya kecelakaan dengan sebuah truk muatan. Peristiwa tragis tersebut terjadi di Plaza Tol Subang, Malaysia pada tanggal 20 September lalu. Kejadian itu tentu meninggalkan duka yang begitu mendalam bagi sang istri.


Kini, Syahida hanya bisa meretapi dan mengikhlaskan kepergian suami tercintanya itu. Dalam akun instagramnya, ia mengunggah beberapa foto yang menunjukkan kemesraan dengan suaminya.

Ia pun menuliskan curhatan yang menyentuh hati para netizen.

Dalam keterangannya itu, ia sangat bersyukur telah bertemu dengan suaminya, meksipun hanya tiga minggu saja menemaninya. Ia sangat merindukan sosok suaminya yang lebih dulu meninggalkanya.
Ia berharap kalau yang ia alami saat ini hanyalah mimpi.

“Kekasih akhir hayat.. 4tahun saya tunggu awk jadikan sy isteri..
Alhamdulillah, sy jadi isteri awak sampai akhir hayat awak.
Saya rindu awk sayang.. Sepanjang malam sy berdoa, saya harap semua ni hanya mimpi..
Tapi bila sy bangun pagi td, awk masih kaku kat sebelah sy. Dan sy mula redha.. InsyaAllah sy kuat supaya awk tenang kat sana.. Alfatihah suami, syurga dunia
sy syurga akhirat sy”

Selain itu ia juga menuliskan curhatannya yang masih tak percaya bila suaminya harus pergi meninggalkannya secepat ini. Ia juga mengucapkan selamat ulang tahun untuk mendiang suaminya

“Sayang.. Saya tak pernah terbayang awak akan tinggalkan saya secepat ini..
Awak ckp semalam, ‘nanti kite jumpa ye’ tapi saya xpernah terbayang kite akan berjumpa dengan keadaan ini.
Baru sehari berjauhan sy da rindu, macam mana saya nak jauh utk seumur hidup ini.
Ya Allah, terima kasih kerana hadiahkan aku suami terbaik utk 3minggu ini.
Tak mampu aku luah dengan kata2. Happy birthday syg, semoga tenang disana.
InsyaAllah sy jge diri.. Alfatihah utk mu suami MOHD SYAHMI MOHD SHAFEE”

Curhatan Syahida ini membuat netizen lainnya tersentuh dan turut berduka cita. Sontak beberapa anetizen memberikan support kepada Syahida untuk tabah dalam menghadapi cobaan tersebut.

Top